REKLAMA

 

Mój pierwszy kurs specjalizacyjny - mając na uwadze nagminne łamanie przepisów prawa pracy przez szpitale prowadzące szkolenie specjalizacyjne lekarzy rezydentów bez chwili wahania złożyłem podanie o wystawienie delegacji służbowej krajowej na czas trwania kursu do działu kadr mojego szpitala. Postanowiłem uzasadnić moją prośbę opinią prawną, którą można znaleźć na stronie OZZL - "Czy lekarz, rezydent który odbywa w ramach specjalizacji kurs poza miejscowością - siedzibą jego pracodawcy, ma prawo do zwrotu przez pracodawcę kosztów poniesionych celem wzięcia udziału w szkoleniu czy kursie ? ".


1. WEDŁUG MOJEGO SZPITALA NIE JESTEM PRACOWNIKIEM  

Na odpowiedź musiałem czekać 2,5 tygodnia! Znajduje się ona powyżej (proszę kliknąć w zdjęcie). Dano mi tylko i wyłącznie do przeczytania dwustronicową kontropinię prawną, której nie mogłem nawet otrzymać, żeby się do niej odnieść! Było w niej napisane, że przysługuje mi pensja ze środków Funduszu Pracy i bardzo lakonicznie napisano w niej "oczywistym jest więc, że /odpowiedni paragraf Kodeksu Pracy/ przepis ten nie odnosi się do lekarzy rezydentów". Kurs miałem za dwa dni - zrobiono więc to bardzo sprytnie, gdyż nawet gdybym napisał kontropinię nazajutrz (choć nie miałem nawet do czego się odnieść), to delegacji i tak by mi nie wystawiono (nie ma obowiązku rozpatrywania pisma w dniu jego wpłynięcia). Druga sprawa jest taka, że ciężko napisać pismo z prośbą o wyszczególnienie braku podstaw prawnych (to tak, jakbyśmy chcieli zobaczyć coś co nie istnieje).

2. IZBO LEKARSKA - DZIĘKUJĘ, ŻE JESTEŚ!

Na szczęście Izba Lekarska do której należę (ściślej Komisja ds. Kształcenia Medycznego) po złożeniu odpowiedniego wniosku z rachunkami za przejazd i nocleg przyznaje dofinansowanie na cele szkoleniowe do 800 zł rocznie. Warunkiem jest kserokopia pierwszej i drugiej strony karty szkolenia specjalizacyjnego oraz strony z wpisem za kurs, a także podpis kierownika specjalizacji na wniosku o dofinansowanie. Podanie złożyłem kilka dni temu, czekam na jego rozpatrzenie.

KATEGORIA: SZKOLENIE PODYPLOMOWE, SPECJALIZACJA, PRAWO PRACY, IZBA LEKARSKA, KURSY SPECJALIZACYJNE, KURSY SZKOLENIOWE.

Prześlij komentarz

  1. Czy Śląska Izba Lekarska również posiada takie dofinansowanie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie odpowiem Ci na to pytanie - wiem, że Wielkopolska Izba Lekarska posiada. Musisz poszukać na stronie ŚIL, albo napisać do nich maila tudzież zadzwonić.

    OdpowiedzUsuń

 
Top